Z okazji Dnia Pszczoły starsza i młodsza grupa wybrała się w odwiedziny do Pasieki u Tytusa.

Dzieci wzięły udział w warsztatach “Pszczoły dawniej i dziś”.

Przedszkolaki odwiedziły miejsca gniazdowania pszczół samotnic (murarka ogrodowa). Zostały również oprowadzone po ekspozycji uli zabytkowych: barć, leżaki – ule z początku XXw., ul architektoniczny, uliki weselne, kószka (ul słomiany).

Wytopiły wosk z plastrów

Po czym udały się na spacer z pszczelarzem w pobliże pasieki. Po drodze rozpoznały rośliny miododajne. W luźnych rozmowach dzieci bardzo chętnie dzielą się swoimi obserwacjami i doświadczeniami z kontaktu z owadami żądlącymi. Po dojściu do pasieki z daleka oglądały ule produkcyjne z pszczołami. Z bliska oglądały kłodę bartna, nowoczesny ul styropianowy z poławiaczem pyłku (bez pszczół). Poznały również elementy nowoczesnej gospodarki wędrownej.

W trakcie części rekreacyjnej dzieci wspięły się, za pomocą drabinki sznurowej, do małej „barci” umieszczonej na drzewie na wysokości 10 m (z asekuracja przez instruktora wspinaczki).

Nasi Odkrywcy wzięli udział w warsztatach “Zapoznanie z pszczołami i miodem”

W programie była degustacja miodu i pyłku pszczelego. Uczestnicy
otrzymali też po porcji „Piernika prosto z ula” (piernik z pigwą pieczony bez dodatku cukru, tylko na własnym miodzie)

W zajęciach były elementy rekreacji ruchowej: po bloku tematycznym dotyczącym pszczelarstwa dzieci udały się na teren rekreacyjny za budynkiem: plac zabaw oraz małe boisko z bramkami.

Następnie cała grupa poszła się na spacer z pszczelarzem w pobliże pasieki. Po drodze rozpoznawali rośliny miododajne. W luźnych rozmowach dzieci bardzo chętnie dzielą się swoimi obserwacjami i doświadczeniami z kontaktu z owadami żądlącymi. Po dojściu do pasieki z daleka oglądały ule produkcyjne z pszczołami. Z bliska oglądały kłodę bartna, nowoczesny ul styropianowy z poławiaczem pyłku (bez pszczół). Przedszkolaki poznajały również elementy nowoczesnej gospodarki wędrownej.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies Polityka Prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close